Αρθρογραφία

Ανάπτυξη του παιδιού
Βασικά σημεία ανάπτυξης του παιδιού
Βασικές Καθημερινές Αναπτυξιακές Δραστηριότητες
Δεξιότητες Ντυσίματος
Δημιουργικές Ασχολίες για το σπίτι
Νοητική Ανάπτυξη και παιχνίδι
Το παιχνίδι στη βρεφική και προσχολική ηλικία
Μήπως είναι ώρα για γιο-γιο
Γραφή
Η γραφή και η σημασία της
Η επιδεξιότητα του χεριού
Δυσγραφία
Εξοικείωση με τη γραφή πριν το Δημοτικό
Η εξέλιξη της ζωγραφικής ικανότητας του παιδιού
Νοητική Στέρηση
Νοητική υστέρηση και Εργοθεραπεία
Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές - Αυτισμός
Σύνδρομο ASPERGER
Αναγνώριση Αναπτυξιακών Διαταραχών
Τι είναι Αυτισμός
Ο Αυτισμός με εικόνες
Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής
Διάκριση μεταξύ υπερβολικής ζωηρότητας και ΔΕΠ-Υ
Μαθησιακές Δυσκολίες
Πρώιμες ενδείξεις Μαθησιακών Δυσκολιών
Διάφορα Άρθρα
Ενδεικτικές δραστηριότητες για να ενισχύσουμε τη λεπτή κινητικότητα στα παιδιά
Αναπτυξιακή Δυσπραξία και εργοθεραπεια
Αριστερό ή δεξί
Αισθήσεις 5 ή 8
Εάν το παιδί σας
Ενημερωμένος γονιός
Δέκα χρυσοί κανόνες για να γίνουμε καλύτεροι γονείς
Η συμβολή της νηπιαγωγού στη φυσιολογική εξέλιξη του παιδιού
Ένα παιδί δίνει στους γονείς του
Η χρήση της τιμωρίας
Δραστηριότητες για παιδιά
Χρώματα-Σχήματα-Αριθμοί

435

Η Βιργινία Πολυμεροπούλου είναι απόφοιτος της Σχολής Εργοθεραπείας της Σ.Ε.Υ.Π. της Αθήνας. Ζει με την οικογένειά της και εργάζεται στον Βόλο από το 1998.

Είναι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργοθεραπευτών, έχει εργαστεί στην ΕΛΕΠΑΠ Βόλου, στον Δημοτικό Οργανισμό Υγείας και Κοινωνικών Θεμάτων του Δήμου Βόλου και έχει δικό της Κέντρο Παιδιατρικής Εργοθεραπείας.
Είναι εξουσιοδοτημένη συνεργάτιδα του Α΄ Τεστ της Ανιχνευτικής Δοκιμασίας της Σχολικής Ετοιμότητας και έχει εκπαιδευτεί στις μεθόδους TEACCH, Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης, Makaton, Snoozelen.
Συμμετέχει συχνά σε εκπαιδευτικά σεμινάρια και διατηρεί την ιστοσελίδα www.ergotherapy.gr με αρθρογραφία σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών, διαταραχές της ανάπτυξης, δυσλειτουργίες, σύνδρομα, συμβουλές και προτάσεις.

 

Ενδεικτικά σεμινάρια – συνέδρια – εκπαιδεύσεις που έχει παρακολουθήσει:

 

2015

  • Επιστημονικό συνέδριο "Το παζλ του αυτισμο" 10 χρόνια μετά.... εξελίξεις και προοπτικές,  Λάρισσα.
    Ομάδα εργασίας: "Understanding Challenging Behaviour: A practical interactive guide to functional assessment".
  • "Διαταραχές του Φάσματος του Αυτισμού. Προβλήματα συμπεριφοράς και καθημερινή διαβίωση". 7-30 Νοεμβρίου 2015, 100 ώρες,  Θεσσαλονίκη.

 

2014

  • Δυσπραξία και Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, ένα σύγχρονο μοντέλο κλινικής αξιολόγησης και θεραπείας σε παιδιά (2ημερο σεμινάριο Θεσσαλονίκη).
  • Διδακτική ενότητα του προγράμματος Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου: "Προβλήματα συμπεριφοράς στη βρεφική, την προσχολική και τη σχολική ηλικία"
  • Διδακτική ενότητα του προγράμματος Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου:"Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές"
  • Διδακτική ενότητα του προγράμματος Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου:"Εργαλεία ανίχνευσης και διάγνωσης προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς"

 

2011

  • Certificate of level 1 Training Introduction to PRT Procedures, Oκτώβριος 2011, Αθήνα.


2010

  • « Το σύνδρομο Asperger: Μια διεπιστημονική προσέγγιση», Φεβρουάριος 2010, Λάρισα.
  • Επιστημονικό σεμινάριο « Διαταραχές του φάσματος του Αυτισμού. Διαχείριση Συναισθημάτων, Κοινωνικών  Δεξιοτήτων και Θεωρίας του Νου», , Μάιος, Θεσσαλονίκη.
  • "Αναπτυξιακή διαταραχή συντονισμού κινήσεων. Λειτουργική εκτελεστικότητα - σχολική επίδοση", Οκτώβριος, Θεσσαλονίκη.
  • Εκπαιδευτικό σεμινάριο «Χρήση εργαλείου για την Αξιολόγηση του Επιπέδου Λειτουργικότητας Παιδιού στο Φάσμα του Αυτισμού – ΕΔΑΛΦΑ», Μεσολόγγι, Νοέμβριος.


2009

  • Workshop Επισκόπησης Αυτισμού και Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών με χρήση Ανιχνευτικών Εργαλείων
  • M-CHAT,  AQ CHILD, AQ Adolescent, CAST.
  • Η διοργάνωση ήταν ιδιωτική πρωτοβουλία  σε συνεργασία με το Ερευνητικό Κέντρο Αναπτυξιακής και Κοινωνικής Παιδιατρικής Αθηνών και ομιλητή τον Δρ. Δημήτρη Δημητρίου Παπαβασιλείου  MD PHD Παιδίατρος Νευροαναπτυξιολόγος. Σεπτέμβριος 2009, Βόλος.
  • Σεμινάριο: «Εκπαιδεύοντας τους Γονείς» με θέμα: «Ανάπτυξη του παιδιού». Διοργάνωση Βιργινία Πολυμεροπούλου σε  συνεργασία με το Ερευνητικό Κέντρο Αναπτυξιακής και Κοινωνικής Παιδιατρικής Αθηνών. Σεπτέμβριος 2009, Βόλος.
  • Επιμορφωτικό σεμινάριο για τον έλεγχο σχολικής ετοιμότητας,
  • «Α΄ ΤΕΣΤ, Ανιχνευτική δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας». Εξουσιοδοτημένος συνεργάτης για το 2009 – 2011.  Ιούνιος 2009.
  • «Αυτισμός – Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές», Πρόγραμμα δια βίου εκπαίδευσης, Απρίλιος 2009, Θεσσαλονίκη.


2008

  • «Σύγχρονες προσεγγίσεις στις ενταξιακές πρακτικές της ειδικής αγωγής», Ιανουάριος 2008, Θεσσαλονίκη.
  • «Ο κύκλος των φίλων: Εκπαιδεύοντας παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς στις κοινωνικές δεξιότητες»,  
  • Δουλεύοντας με οικογένειες στην Ειδική Αγωγή: «Επικοινωνιακές στρατηγικές, διαχείριση συγκρούσεων, επίλυση προβλημάτων».


2007

  • «Επίκαιρα - Επείγοντα Ιατροκοινωνικά θέματα και θέματα λοιμώξεων και Πρόληψης», ημερίδα, Δεκέμβριος 2007, Βόλος
  • «Balanced Beginnings application”, “the world Core Curriculum of Robert Muller Schools”, 2ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο, Ιούνιος 2007, Αθήνα
  • « Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής – Υπερκινητικότητα», 2ημερο σεμινάριο, Φεβρουάριος 2007, Θεσσαλονίκη.


2006

  • «Αισθητηριακή ολοκλήρωση: θεωρία και πρακτικές εφαρμογές», Νοέμβριος 2006, Θεσσαλονίκη.
  • «Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας – Σύνδρομο Asperger Αναζητώντας το Νόημα», Απρίλιος 2006, Θεσσαλονίκη.
  • «TEACCH, Βασικά Στοιχεία  Δομημένης Εκπαίδευσης», Μάρτιος 2006, Αθήνα.


2005

  • Βασικό Σεμινάριο Makaton, ενότητες 1,2,3,4, Βόλος.


2004

  • 7o Πανευρωπαϊκό  συνέδριο  Εργοθεραπείας, Αθήνα.
  • Ενημερωτικό σεμινάριο (6ωρών): «Το υπερκινητικό παιδί και οι δυσκολίες στη Μάθηση και στη Συμπεριφορά»  Αθήνα.


2003-2004

  • Ετήσιο εισαγωγικό σεμινάριο με εκπαίδευση στην Ομαδική   Δυναμική και  στο Ψυχόδραμα, Ανοιχτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο,  Θεσσαλονίκη.


2003

  • Σεμινάριο επιμόρφωσης διάρκειας 30 ωρών  για την σχολική  ενσωμάτωση, την αποτελεσματική εκπαίδευση και την κοινωνική αποδοχή νοητικά υστερούντων ατόμων,  Βόλος.
  • Διεθνές επιστημονικό συμπόσιο «Το παζλ του αυτισμού», Λάρισα.
  • 1η Ομάδα εργασίας στο επιστημονικό συμπόσιο: «Theteacch approach», Λάρισα.
  • 2η ομάδα εργασίας: «Self management and the popular concept of Applied Behavior Analysis», Λάρισα.
  • Εκπαιδευτική συνάντηση εργασίας για τη μέθοδο: «Snoozelen», Αθήνα.


2002

  • 4η διεπιστημονική διημερίδα: «Αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια, Ημιπληγία», Βόλος.
  • Επιστημονική ημερίδα : Λειτουργική Αντίληψη-Κίνηση- Μάθηση, Αθήνα.
  • Επιμορφωτικό Σεμινάριο: « Η μουσική και η δραματική τέχνη στην  εκπαίδευση, Βόλος.
  • Επιμορφωτικό σεμινάριο προσωπικού του Δ.Ο.Υ.Κ.
  • Θεωρητική παρουσίαση και συμμετοχή σε ομάδες ψυχοδράματος, μουσικοθεραπείας και εποπτεία κλινικού έργου  (25 ώρες),  Ανοιχτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο.


2001

  • 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο: «Η Αποκατάσταση», Αθήνα.


1999

  • 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εργοθεραπείας «Δυσκολίες στη Μάθηση σε παιδιά και ενήλικες .
  • Πρόληψη και Ψυχική Υγεία: «Διασύνδεση υπηρεσιών υγείας».


1996

  • 9ο Πολυθεματικό Συμπόσιο Ψυχικής Υγείας Ε.Ψ.Ψ.Ε.Π., Αθήνα.
  • «Ποιότητα ζωής του Ασθενούς και Επικοινωνία μαζί του», Αθήνα.
  • «Το ταξίδι από το Άσυλο στην Κοινότητα», Αθήνα.


1995

  • 8ο Πολυθεματικό Συμπόσιο Ψυχικής Υγείας Ε.Ψ.Ψ.Ε.Π. Αθήνα.