Αρθρογραφία

Ανάπτυξη του παιδιού
Βασικά σημεία ανάπτυξης του παιδιού
Βασικές Καθημερινές Αναπτυξιακές Δραστηριότητες
Δεξιότητες Ντυσίματος
Δημιουργικές Ασχολίες για το σπίτι
Νοητική Ανάπτυξη και παιχνίδι
Το παιχνίδι στη βρεφική και προσχολική ηλικία
Μήπως είναι ώρα για γιο-γιο
Γραφή
Η γραφή και η σημασία της
Η επιδεξιότητα του χεριού
Δυσγραφία
Εξοικείωση με τη γραφή πριν το Δημοτικό
Η εξέλιξη της ζωγραφικής ικανότητας του παιδιού
Νοητική Στέρηση
Νοητική υστέρηση και Εργοθεραπεία
Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές - Αυτισμός
Σύνδρομο ASPERGER
Αναγνώριση Αναπτυξιακών Διαταραχών
Τι είναι Αυτισμός
Ο Αυτισμός με εικόνες
Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής
Διάκριση μεταξύ υπερβολικής ζωηρότητας και ΔΕΠ-Υ
Μαθησιακές Δυσκολίες
Πρώιμες ενδείξεις Μαθησιακών Δυσκολιών
Διάφορα Άρθρα
Ενδεικτικές δραστηριότητες για να ενισχύσουμε τη λεπτή κινητικότητα στα παιδιά
Αναπτυξιακή Δυσπραξία και εργοθεραπεια
Αριστερό ή δεξί
Αισθήσεις 5 ή 8
Εάν το παιδί σας
Ενημερωμένος γονιός
Δέκα χρυσοί κανόνες για να γίνουμε καλύτεροι γονείς
Η συμβολή της νηπιαγωγού στη φυσιολογική εξέλιξη του παιδιού
Ένα παιδί δίνει στους γονείς του
Η χρήση της τιμωρίας
Δραστηριότητες για παιδιά
Χρώματα-Σχήματα-Αριθμοί

435

ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΓΟΝΙΟΣ = ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΟΝΙΟΣ
ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ;

 

Ενδεικτικά  - ανησυχητικά σημεία  γενικής συμπεριφοράς  που εμφανίζονται από την ηλικία των  6 μηνών έως και τον 2 χρόνο ζωής :

  • Απουσία χαμόγελου σε ανταπόκριση χαμόγελου από άλλους
  • Απουσία μωρολαλίας (αγούδιασμα) κατά τον πρώτο χρόνο της ζωής
  • Το επίπεδο ενεργοποίησης του μωρού και το κράτημα του κεφαλιού στην πρηνή θέση!
  • Όταν η μητέρα  το παίρνει αγκαλιά δεν απλώνει τα χέρια του, σφίγγετε  στην αγκαλιά ή χύνεται.
  • Έλλειψη αντίδρασης όταν ακούει το όνομά του ή όταν του μιλούν
  • Ατέλειωτοι κολικοί (ως 1 έτους),  ακαταστασία στον ύπνο ( δυσκολία να κοιμηθούν ή όταν ξυπνάνε είναι ανήσυχα)
  • Πατέντο θηλασμού - πως και τι τρώνε!  (οισοφαγική παλινδρόμηση)
  • Άγρια αντίδραση στο άγγιγμα, στην αγκαλιά ή χρειάζονται συνεχή κίνηση από το γονέα.
  • Αν δεν φέρνουν τα χέρια στο στόμα τους, να πιπιλάνε, να κάνουν παιχνίδια με τα πόδια τους.
  • Αντιδρούν έντονα στην αλλαγή πάνας ή όταν είναι σε ψηλή επιφάνεια για την αλλαγή (το κεφάλι πίσω)
  • Μειωμένο επίπεδο δραστηριότητας στην ηλικία των 6 μηνών που ακολουθείται από υπερβολική ερεθιστικότητα
  • Απουσία εκφράσεων στο πρόσωπο όταν το παιδί κοντεύει στην ηλικία των 12 μηνών και απουσία ικανότητας δείξης στην ίδια ηλικία. Η ποιότητα των κινητικών τους προτύπων, πως δηλ. παίζουν.
  • Μη ανταπόκριση όταν καλείται το όνομα του ή όταν του μιλούν, ατυπική οπτική επαφή και προσοχή του παιδιού προς άλλους και το περιβάλλον
  • Τάση εστίασης της προσοχής σε ορισμένα αντικείμενα
  • Μειωμένη κοινωνική  αλληλεπίδραση
  • Απουσία εκφράσεων στο πρόσωπο όταν το παιδί κοντεύει στην ηλικία των 12 μηνών
  • Στην ηλικία του ενός έτους, τα ίδια αυτά παιδιά παρουσιάζουν δυσκολίες επικοινωνίας, έκφρασης και γλώσσας
  • Χαμηλότερο επίπεδο εκφραστικής και δεκτικής έκφρασης, λιγότερες χειρονομίες, κατανόηση λιγότερων φράσεων  
  • Απουσία παραγωγής λέξεων στην ηλικία των 18 μηνών και συνδυασμού λέξεων στην ηλικία των 24 μηνών (π.χ. μαμά μήλο).  Διακοπή γλωσσικής ανάπτυξης στα πρώτα δύο χρόνια της ζωής.
  • Στερεοτυπικές σωματικές κινήσεις (επαναλαμβανόμενες κινήσεις των χεριών ή όλου του σώματος)
  • Άτυπη προσήλωση προς ένα αντικείμενο, τάση εστίασης και προσοχής     (π.χ. να παρακολουθεί τον ανεμιστήρα να γυρίζει)
  • Υπερευαισθησία σε διάφορους ήχους,  αν δεν ανέχονται να είναι ντυμένα ή γυμνά.
  • Απουσία παιγνιδιού προσποίησης και συμβολικού (π.χ. να ταΐζει την κούκλα του)
  • Μειωμένο ενδιαφέρον να πλησιάζει άλλα παιδιά ή να κάνει φίλους.