ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΓΟΝΙΟΣ = ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΟΝΙΟΣ
ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ;
Ενδεικτικά – ανησυχητικά σημεία γενικής συμπεριφοράς που εμφανίζονται από την ηλικία των 6 μηνών έως και τον 2 χρόνο ζωής :
- Απουσία χαμόγελου σε ανταπόκριση χαμόγελου από άλλους
- Απουσία μωρολαλίας (αγούδιασμα) κατά τον πρώτο χρόνο της ζωής
- Το επίπεδο ενεργοποίησης του μωρού και το κράτημα του κεφαλιού στην πρηνή θέση!
- Όταν η μητέρα το παίρνει αγκαλιά δεν απλώνει τα χέρια του, σφίγγετε στην αγκαλιά ή χύνεται.
- Έλλειψη αντίδρασης όταν ακούει το όνομά του ή όταν του μιλούν
- Ατέλειωτοι κολικοί (ως 1 έτους), ακαταστασία στον ύπνο ( δυσκολία να κοιμηθούν ή όταν ξυπνάνε είναι ανήσυχα)
- Πατέντο θηλασμού – πως και τι τρώνε! (οισοφαγική παλινδρόμηση)
- Άγρια αντίδραση στο άγγιγμα, στην αγκαλιά ή χρειάζονται συνεχή κίνηση από το γονέα.
- Αν δεν φέρνουν τα χέρια στο στόμα τους, να πιπιλάνε, να κάνουν παιχνίδια με τα πόδια τους.
- Αντιδρούν έντονα στην αλλαγή πάνας ή όταν είναι σε ψηλή επιφάνεια για την αλλαγή (το κεφάλι πίσω)
- Μειωμένο επίπεδο δραστηριότητας στην ηλικία των 6 μηνών που ακολουθείται από υπερβολική ερεθιστικότητα
- Απουσία εκφράσεων στο πρόσωπο όταν το παιδί κοντεύει στην ηλικία των 12 μηνών και απουσία ικανότητας δείξης στην ίδια ηλικία. Η ποιότητα των κινητικών τους προτύπων, πως δηλ. παίζουν.
- Μη ανταπόκριση όταν καλείται το όνομα του ή όταν του μιλούν, ατυπική οπτική επαφή και προσοχή του παιδιού προς άλλους και το περιβάλλον
- Τάση εστίασης της προσοχής σε ορισμένα αντικείμενα
- Μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση
- Απουσία εκφράσεων στο πρόσωπο όταν το παιδί κοντεύει στην ηλικία των 12 μηνών
- Στην ηλικία του ενός έτους, τα ίδια αυτά παιδιά παρουσιάζουν δυσκολίες επικοινωνίας, έκφρασης και γλώσσας
- Χαμηλότερο επίπεδο εκφραστικής και δεκτικής έκφρασης, λιγότερες χειρονομίες, κατανόηση λιγότερων φράσεων
- Απουσία παραγωγής λέξεων στην ηλικία των 18 μηνών και συνδυασμού λέξεων στην ηλικία των 24 μηνών (π.χ. μαμά μήλο). Διακοπή γλωσσικής ανάπτυξης στα πρώτα δύο χρόνια της ζωής.
- Στερεοτυπικές σωματικές κινήσεις (επαναλαμβανόμενες κινήσεις των χεριών ή όλου του σώματος)
- Άτυπη προσήλωση προς ένα αντικείμενο, τάση εστίασης και προσοχής (π.χ. να παρακολουθεί τον ανεμιστήρα να γυρίζει)
- Υπερευαισθησία σε διάφορους ήχους, αν δεν ανέχονται να είναι ντυμένα ή γυμνά.
- Απουσία παιγνιδιού προσποίησης και συμβολικού (π.χ. να ταΐζει την κούκλα του)
- Μειωμένο ενδιαφέρον να πλησιάζει άλλα παιδιά ή να κάνει φίλους