ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΓΟΝΙΟΣ = ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΟΝΙΟΣ
ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ;

 

Ενδεικτικά  – ανησυχητικά σημεία  γενικής συμπεριφοράς  που εμφανίζονται από την ηλικία των  6 μηνών έως και τον 2 χρόνο ζωής :

  • Απουσία χαμόγελου σε ανταπόκριση χαμόγελου από άλλους
  • Απουσία μωρολαλίας (αγούδιασμα) κατά τον πρώτο χρόνο της ζωής
  • Το επίπεδο ενεργοποίησης του μωρού και το κράτημα του κεφαλιού στην πρηνή θέση!
  • Όταν η μητέρα  το παίρνει αγκαλιά δεν απλώνει τα χέρια του, σφίγγετε  στην αγκαλιά ή χύνεται.
  • Έλλειψη αντίδρασης όταν ακούει το όνομά του ή όταν του μιλούν
  • Ατέλειωτοι κολικοί (ως 1 έτους),  ακαταστασία στον ύπνο ( δυσκολία να κοιμηθούν ή όταν ξυπνάνε είναι ανήσυχα)
  • Πατέντο θηλασμού – πως και τι τρώνε!  (οισοφαγική παλινδρόμηση)
  • Άγρια αντίδραση στο άγγιγμα, στην αγκαλιά ή χρειάζονται συνεχή κίνηση από το γονέα.
  • Αν δεν φέρνουν τα χέρια στο στόμα τους, να πιπιλάνε, να κάνουν παιχνίδια με τα πόδια τους.
  • Αντιδρούν έντονα στην αλλαγή πάνας ή όταν είναι σε ψηλή επιφάνεια για την αλλαγή (το κεφάλι πίσω)
  • Μειωμένο επίπεδο δραστηριότητας στην ηλικία των 6 μηνών που ακολουθείται από υπερβολική ερεθιστικότητα
  • Απουσία εκφράσεων στο πρόσωπο όταν το παιδί κοντεύει στην ηλικία των 12 μηνών και απουσία ικανότητας δείξης στην ίδια ηλικία. Η ποιότητα των κινητικών τους προτύπων, πως δηλ. παίζουν.
  • Μη ανταπόκριση όταν καλείται το όνομα του ή όταν του μιλούν, ατυπική οπτική επαφή και προσοχή του παιδιού προς άλλους και το περιβάλλον
  • Τάση εστίασης της προσοχής σε ορισμένα αντικείμενα
  • Μειωμένη κοινωνική  αλληλεπίδραση
  • Απουσία εκφράσεων στο πρόσωπο όταν το παιδί κοντεύει στην ηλικία των 12 μηνών
  • Στην ηλικία του ενός έτους, τα ίδια αυτά παιδιά παρουσιάζουν δυσκολίες επικοινωνίας, έκφρασης και γλώσσας
  • Χαμηλότερο επίπεδο εκφραστικής και δεκτικής έκφρασης, λιγότερες χειρονομίες, κατανόηση λιγότερων φράσεων  
  • Απουσία παραγωγής λέξεων στην ηλικία των 18 μηνών και συνδυασμού λέξεων στην ηλικία των 24 μηνών (π.χ. μαμά μήλο).  Διακοπή γλωσσικής ανάπτυξης στα πρώτα δύο χρόνια της ζωής.
  • Στερεοτυπικές σωματικές κινήσεις (επαναλαμβανόμενες κινήσεις των χεριών ή όλου του σώματος)
  • Άτυπη προσήλωση προς ένα αντικείμενο, τάση εστίασης και προσοχής     (π.χ. να παρακολουθεί τον ανεμιστήρα να γυρίζει)
  • Υπερευαισθησία σε διάφορους ήχους,  αν δεν ανέχονται να είναι ντυμένα ή γυμνά.
  • Απουσία παιγνιδιού προσποίησης και συμβολικού (π.χ. να ταΐζει την κούκλα του)
  • Μειωμένο ενδιαφέρον να πλησιάζει άλλα παιδιά ή να κάνει φίλους